Rower Specialized Stumpjumper 15 Pro Satin Green Tint / Gunmetal / Satin Metallic Sulphur 2025
Opis
Rower Specialized Stumpjumper 15 Pro Satin Green Tint / Gunmetal / Satin Metallic Sulphur 2025
Specialized Stumpjumper 15 Pro to rower dla tych, którzy oczekują bezkompromisowej wydajności, doskonałego prowadzenia i nowoczesnych rozwiązań, które pozwalają pokonywać najtrudniejsze szlaki z pewnością i stylem. Hydrauliczne hamulce SRAM Maven Silver oferują doskonałą siłę hamowania i modulację, dając pełną kontrolę w każdych warunkach.
Zaawansowane zawieszenie to kluczowy element tego modelu. Amortyzator Fox 36 Factory o skoku 150 mm z powłoką Kashima gwarantuje płynność pracy i precyzyjne tłumienie, nawet na najbardziej wymagających trasach. Z tyłu pracuje damper Fox Float Factory, który doskonale balansuje między komfortem a wydajnością, oferując niezrównaną kontrolę na zjazdach i przyczepność na podjazdach.
NIEZWYKŁE MOŻLIWOŚCI GENIE Shock Technology daje skoczność i frajdę z jazdy, a przy tym poczucie niekończącego się skoku.
DOSKONAŁA KONTROLA Jeszcze lepsza przyczepność niż w Rowerze Roku, Stumpjumperze EVO.
NIESPOTYKANA PERSONALIZACJA Sześć pozycji ustawień geometrii, mullet lub 2x29”, regulacja pracy sprężyny i wiele więcej.
GENIE Jazda na latającym dywanie. Największą innowacją w modelu Stumpjumper 15 Alloy jest GENIE. Ta przełomowa technologia dampera powietrznego spełnia trzy życzenia każdego rowerzysty trailowego – wyczucie i kontrolę sprężyny stalowej, lepsze zapobieganie dobiciu niż standardowa sprężyna powietrzna oraz regulowaną „platformę” zapewniającą frajdę podczas jazdy.
NIEZWYKŁY GENIE. GENIE łączy w sobie liniowość pracy dampera sprężynowego z progresywną sprężystością sprężyny powietrznej pod koniec skoku, co eliminuje dobicie. Oto najlepsze cechy obu światów – sprężyny stalowej i powietrznej – z dodatkowymi możliwościami regulacji. Pożegnaj się z kompromisami i przywitaj z przyszłością kolarstwa.
WYBOJE? CO TAKIEGO? GENIE charakteryzuje się o 16,3% lepszym zarządzaniem pierwszą fazą skoku niż rower roku Stumpjumper EVO, co sprawia, że Stumpy 15 jeździ niczym rower o wiele większym skoku. Przykładowo, Stumpjumper 15 Alloy (z 145 mm skoku tylnego koła) i Enduro (170 mm skoku) potrzebują 101 mm skoku, by zamortyzować siłę uderzenia wynoszącą 1080 Nm.
NIEBYWAŁA PRZYCZEPNOŚĆ Szeroko zakrojone testy potwierdzają, że Stumpjumper 15 Alloy z GENIE zapewnia o 57% lepszą przyczepność niż standardowy damper powietrzny. Technologia ta daje elastyczność podobną do działania sprężyny stalowej, co utrzymuje koło w kontakcie z podłożem przez dłuższy czas niż typowy damper powietrzny.
ŻEGNAJCIE, DOBICIA O 39% mniej dobić w porównaniu ze standardowym damperem powietrznym. Podczas dużych uderzeń możesz wykorzystać rosnące tempo ostatnich 30% skoku GENIE. Dzięki temu dwustopniowemu, wyraźnemu wzrostowi GENIE zmniejsza częstotliwość i dotkliwość dobić amortyzatora.
WYJĄTKOWA GEOMETRIA. Geometria zapewnia możliwości dużego roweru wówczas, gdy tego potrzebujesz, zwinność na wąskich odcinkach i żywe prowadzenie na podjazdach. Obszerny kokpit gwarantuje wyśrodkowaną pozycję na rowerze, optymalizując trakcję i kontrolę w zakrętach. Niski suport, płaski kąt główki ramy i zoptymalizowany offset widelca zapewniają stabilność na nierównościach.
JEŹDZISZ PO SWOJEMU. Zintegrowana regulacja geometrii sprawia, że Stumpjumper 15 Alloy to rower trailowy o największym zakresie dopasowania. Sześć różnych ustawień pozwala dostosować jego parametry do każdego stylu jazdy i terenu. Kąt główki ramy i wysokość suportu można regulować, by uzyskać stabilność bądź prześwit.
RÓŻNE WIELKOŚCI KÓŁ. Dzięki opcjonalnym linkom zawieszenia możesz wybierać między dużymi kołami z przodu i z tyłu lub wariantem z 27,5-calowym tylnym kołem, aby uzyskać bardziej zwrotną i zwinną jazdę. Niezależnie od tego, co wybierzesz, geometria pozostanie bez zmian.
SPRZĘT ZABIERASZ ZE SOBĄ. Przełomowa innowacja SWAT 4.0 w Stumpjumperze 15 zwiększa zakres przechowywania w dolnej rurze. To najpłynniej działający system na świecie, który jest odporny na warunki pogodowe oraz w pełni zintegrowany z rowerem.
WYTRZYMA WIĘCEJ NIŻ TY. Rowery z pełnym zawieszeniem tworzymy tak, by wytrzymały długie lata. Oferujemy również pełne wsparcie i warunki do tego, by jak najdłużej zatrzymać Cię na szlaku. Jednym z wielu przejawów tego wsparcia jest na przykład bezkonkurencyjna dożywotnia wymiana łożysk zawieszenia dla pierwszego właściciela.

Technologia amortyzatorów GENIE zapewnia Stumpjumperowi 15 o 16,3% lepsze pochłanianie drobnych nierówności niż "Rower Roku" Stumpjumper EVO. Dosłownie wykorzystuje większy skok dla tego samego rozmiaru nierówności, dzięki bardziej płaskiej krzywej sprężyny w pierwszych 70% skoku.

57% lepsza trakcja
GENIE zapewnia o 57% krótszy czas utraty przyczepności niż standardowy damper powietrzny, ponieważ technologia GENIE zapewnia elastyczne, podobne działanie do sprężyny stalowej, które utrzymuje koło w kontakcie z podłożem przez większy procent czasu niż typowa sprężyna powietrzna.

Skacz z pewnością siebie, wiedząc, że w testach terenowych GENIE wyeliminował 39% poważnych dobić w porównaniu ze standardową sprężyną powietrzną FOX Float.

Ta przełomowa, zgłoszona do opatentowania technologia sprężyny powietrznej, której wynaleźliśmy, spełnia trzy życzenia każdego rowerzysty na szlaku: wyczucie i kontrolę sprężyny stalowej, lepszą ochronę przed dobiciem niż standardowa sprężyna powietrzna oraz regulowaną "platformę" zapewniającą skoczność.

Sprawdź w jaki sposób GENIE łączy liniowość sprężyny stalowej w "strefie wybojów" z progresywną sprężystością sprężyny powietrznej na końcu skoku, aby zredukować dobicia. To najlepsze z obu światów - sprężyny stalowej i powietrznej - z dodatkową możliwością regulacji. Pożegnaj się z kompromisami i przywitaj przyszłość jazdy.

Stumpjumper 15 może pochwalić się najbardziej wydajną geometrią na świecie. Dzięki sześciostopniowej regulacji możesz dostosować jazdę do swojego stylu i terenu.
Mocne strony Specialized Stumpjumper 15 Pro
-
Lekka rama i tylny trójkąt z włókna węglowego FACT 11m
-
Superlekkie i wytrzymałe koła Roval Traverse SL, piasty Industry Nine 1/1
-
Technologia FOX FLOAT Factory opracowana przez zespół Ride Dynamics wraz ze zgłoszoną do opatentowania technologią dampera powietrznego Specialized GENIE zapewniają maksymalną liniową przyczepność charakterystyczną dla dampera sprężynowego, a przy tym możliwość niezależnego dostrojenia środkowej i końcowej części skoku. Bardzo elastyczne możliwości regulacji w 2 pozycjach - otwartej i zamkniętej
-
Regulowany widelec FOX FLOAT 36 Factory z tłumikiem GRIP X2 daje niezwykłe wsparcie
-
Płynny i precyzyjny napęd SRAM XO Eagle T-Type AXS
-
Duża siła hamowania dzięki 4-tłoczkowym hamulcom SRAM Maven Silver
-
Regulowana sztyca Bike Yoke Revive Max pozwala na bardzo niskie ustawienie
-
Dożywotnia wymiana łożysk zawieszenia dla pierwszego właściciela
-
Kompatybilny tylko z napędami elektronicznymi
MATERIAŁ RAMY: Karbon
ROZMIARY RAM: S1. S2, S3, S4, S5, S6
Specyfikacja Specialized Stumpjumper 15 Pro
RAMA
Rama: FACT 11m carbon chassis and rear-end, Trail Geometry, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, threaded BB, internal brake and dropper cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, SRAM UDH compatible, 145mm of travel
Widelec: FOX FLOAT 36 Factory, GRIP X2 damper, HS and LS rebound and compression adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, S1:140mm of travel, S2-S6:150mm of travel
Zacisk sztycy: Alloy, 38.6mm
Damper: FOX FLOAT Factory with Specialized GENIE Shock Tech, Ride Dynamics Trail Tune, 2-position lever w/3 setting Open mode tuning range, LSR adjustment, S1:210x52.5mm, S2-S6:210x55mm
SWAT: SWAT 4.0 internal downtube storage
KOKPIT
Mostek: Industry 9 Moutain stem, 35mm clamp, 40mm length
Kierownica: Roval Traverse SL Carbon, riser bar, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, S1-S2: 780mm: S3-S6: 800mm
Chwyty: Deity Lockjaw
Siodło: Bridge Expert with MIMIC, Hollow Ti rails, S1-S2: 155mm, S3-S6: 143mm
Sztyca: Bike Yoke, Revive Max, 34.9, S1: 125mm, S2: 160mm, S3-S4: 185mm, S5-S6: 213mm
HAMULCE
Przedni hamulec: SRAM Maven Silver, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm HS2 Rotor
Tylny hamulec: SRAM Maven Silver, 4-piston caliper, hydraulic disc, S1-S2: 180mm, S3-S6: 200mm HS2 Rotor
NAPĘD
Tylna przerzutka: SRAM X0 Eagle Transmission Derailleur
Manetki: SRAM AXS POD Controller
Kaseta: SRAM X0 Eagle Transmission Cassette, 12spd, 10-52t
Łańcuch: SRAM X0 Eagle Transmission Flattop Chain
Mechanizm korbowy: SRAM X0 Eagle Crankset, 32T ring, Integrated Guard, 55mm Chainline, S1-S3:165mm, S4-S6: 170mm
Suport: SRAM DUB, BSA 73mm Wide, Threaded
KOŁA
Przednia piasta: Industry 9 1/1, 15x110mm, 28h
Tylna piasta: Industry 9 1/1, 12x148mm, 28h
Przednia opona: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Tylna opona: Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, S1-S2: 27.5x2.3, S3- S6: 29x2.3"
Dętki: Standard, Presta valve
Obręcze: Roval Traverse SL II, hookless carbon, 30mm inner width, tubeless ready, Front: 29, Rear: S1-S2: 27.5, S3- S6: 29
Szprychy: Sapim D-Light
WAGA
Waga: 13.99kg (30 lb, 13.5 oz) - S4
* Specyfikacja może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia
Geometria modelu Specialized Stumpjumper 15 Pro
S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Crank Length | 165mm | 165mm | 165mm | 170mm | 170mm | 170mm |
Handlebar Width | 780mm | 780mm | 800mm | 800mm | 800mm | 800mm |
Stem Length | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm |
Saddle Width | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Seatpost Length | 125mm | 160mm | 185mm | 185mm | 213mm | 213mm |
Stack | 608mm | 618mm | 627mm | 640mm | 654mm | 667mm |
Reach | 400mm | 425mm | 450mm | 475mm | 500mm | 530mm |
Headtube Length | 95mm | 100mm | 110mm | 125mm | 140mm | 155mm |
Headtube Angle | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° |
BB Height | 334mm | 337mm | 337mm | 337mm | 337mm | 337mm |
BB Drop | 41mm | 38mm | 38mm | 38mm | 38mm | 38mm |
Trail | 129mm | 130mm | 130mm | 130mm | 130mm | 130mm |
Fork Length (full) | 551mm | 561mm | 561mm | 561mm | 561mm | 561mm |
Fork Rake/Offset | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Front Center | 720mm | 751mm | 780mm | 812mm | 843mm | 879mm |
Chainstay Length | 430mm | 432mm | 435mm | 435mm | 445mm | 445mm |
Wheelbase | 1149mm | 1181mm | 1213mm | 1244mm | 1285mm | 1322mm |
Top-tube Length (horizontal) | 541mm | 573mm | 595mm | 624mm | 647mm | 677mm |
Bike Standover Height | 738mm | 751mm | 745mm | 745mm | 745mm | 751mm |
Seat Tube Length | 385mm | 385mm | 405mm | 425mm | 445mm | 465mm |
Seat Tube Angle | 78° | 77° | 77° | 76.5° | 76.5° | 76.5° |
Saddle Height for Effective ST Angle | 645mm | 690mm | 735mm | 780mm | 825mm | 870mm |
Max Seatpost Insertion | 245mm | 245mm | 255mm | 255mm | 285mm | 285mm |
Min Seatpost Insertion | 80mm | 80mm | 80mm | 80mm | 80mm |
Tabela rozmiarów
Dane techniczne
Amortyzacja w rowerze: | FULL - rower w pełni amortyzowany |
Materiał Ramy | Carbon |
Mechanizm korbowy | 1 rzędowy |
Rodzaj Hamulca | Tarczowe hydrauliczne |
Wielkość skoku amotryzatora | 150 mm |
Amortyzator Tylni - Marka | FOX |
Amortyzator przedni - Marka | FOX |