Rower Specialized Stumpjumper 15 Comp Satin Burnt Gold / Gunmetal 2025
Opis
Rower Specialized Stumpjumper 15 Comp Satin Burnt Gold / Gunmetal 2025
Specialized Stumpjumper 15 nie uznaje kompromisów. Pochłania nierówności z łatwością dużego roweru? Zdecydowanie. Oferuje kontrolę, zwinność i wydajność przy krótkim skoku? Bez dwóch zdań. Zapewnia niesamowitą personalizację, dzięki której staje się idealnym towarzyszem dla najważniejszej osoby – Ciebie? Tak, tak i jeszcze raz tak! Dzięki lekkiej i wytrzymałej ramie z karbonu, zawieszeniu z dużym skokiem oraz precyzyjnej geometrii, ten model zapewnia płynność jazdy i kontrolę w każdych warunkach. Wyposażony w wysokiej jakości osprzęt, w tym napęd SRAM oraz hydrauliczne hamulce tarczowe, Stumpjumper 15 Comp łączy trwałość z wydajnością. To idealny wybór dla każdego, kto szuka niezawodnego partnera na szlaki, podjazdy i techniczne zjazdy.
NIEZWYKŁE MOŻLIWOŚCI GENIE Shock Technology daje skoczność i frajdę z jazdy, a przy tym poczucie niekończącego się skoku.
DOSKONAŁA KONTROLA Jeszcze lepsza przyczepność niż w Rowerze Roku, Stumpjumperze EVO.
NIESPOTYKANA PERSONALIZACJA Sześć pozycji ustawień geometrii, mullet lub 2x29”, regulacja pracy sprężyny i wiele więcej.
GENIE Jazda na latającym dywanie. Największą innowacją w modelu Stumpjumper 15 Alloy jest GENIE. Ta przełomowa technologia dampera powietrznego spełnia trzy życzenia każdego rowerzysty trailowego – wyczucie i kontrolę sprężyny stalowej, lepsze zapobieganie dobiciu niż standardowa sprężyna powietrzna oraz regulowaną „platformę” zapewniającą frajdę podczas jazdy.
NIEZWYKŁY GENIE. GENIE łączy w sobie liniowość pracy dampera sprężynowego z progresywną sprężystością sprężyny powietrznej pod koniec skoku, co eliminuje dobicie. Oto najlepsze cechy obu światów – sprężyny stalowej i powietrznej – z dodatkowymi możliwościami regulacji. Pożegnaj się z kompromisami i przywitaj z przyszłością kolarstwa.
WYBOJE? CO TAKIEGO? GENIE charakteryzuje się o 16,3% lepszym zarządzaniem pierwszą fazą skoku niż rower roku Stumpjumper EVO, co sprawia, że Stumpy 15 jeździ niczym rower o wiele większym skoku. Przykładowo, Stumpjumper 15 Alloy (z 145 mm skoku tylnego koła) i Enduro (170 mm skoku) potrzebują 101 mm skoku, by zamortyzować siłę uderzenia wynoszącą 1080 Nm.
NIEBYWAŁA PRZYCZEPNOŚĆ Szeroko zakrojone testy potwierdzają, że Stumpjumper 15 Alloy z GENIE zapewnia o 57% lepszą przyczepność niż standardowy damper powietrzny. Technologia ta daje elastyczność podobną do działania sprężyny stalowej, co utrzymuje koło w kontakcie z podłożem przez dłuższy czas niż typowy damper powietrzny.
ŻEGNAJCIE, DOBICIA O 39% mniej dobić w porównaniu ze standardowym damperem powietrznym. Podczas dużych uderzeń możesz wykorzystać rosnące tempo ostatnich 30% skoku GENIE. Dzięki temu dwustopniowemu, wyraźnemu wzrostowi GENIE zmniejsza częstotliwość i dotkliwość dobić amortyzatora.
WYJĄTKOWA GEOMETRIA. Geometria zapewnia możliwości dużego roweru wówczas, gdy tego potrzebujesz, zwinność na wąskich odcinkach i żywe prowadzenie na podjazdach. Obszerny kokpit gwarantuje wyśrodkowaną pozycję na rowerze, optymalizując trakcję i kontrolę w zakrętach. Niski suport, płaski kąt główki ramy i zoptymalizowany offset widelca zapewniają stabilność na nierównościach.
JEŹDZISZ PO SWOJEMU. Zintegrowana regulacja geometrii sprawia, że Stumpjumper 15 Alloy to rower trailowy o największym zakresie dopasowania. Sześć różnych ustawień pozwala dostosować jego parametry do każdego stylu jazdy i terenu. Kąt główki ramy i wysokość suportu można regulować, by uzyskać stabilność bądź prześwit.
RÓŻNE WIELKOŚCI KÓŁ. Dzięki opcjonalnym linkom zawieszenia możesz wybierać między dużymi kołami z przodu i z tyłu lub wariantem z 27,5-calowym tylnym kołem, aby uzyskać bardziej zwrotną i zwinną jazdę. Niezależnie od tego, co wybierzesz, geometria pozostanie bez zmian.
SPRZĘT ZABIERASZ ZE SOBĄ. Przełomowa innowacja SWAT 4.0 w Stumpjumperze 15 zwiększa zakres przechowywania w dolnej rurze. To najpłynniej działający system na świecie, który jest odporny na warunki pogodowe oraz w pełni zintegrowany z rowerem.
WYTRZYMA WIĘCEJ NIŻ TY. Rowery z pełnym zawieszeniem tworzymy tak, by wytrzymały długie lata. Oferujemy również pełne wsparcie i warunki do tego, by jak najdłużej zatrzymać Cię na szlaku. Jednym z wielu przejawów tego wsparcia jest na przykład bezkonkurencyjna dożywotnia wymiana łożysk zawieszenia dla pierwszego właściciela.

Zjada nierówności jak Enduro
Technologia amortyzatorów GENIE zapewnia Stumpjumperowi 15 o 16,3% lepsze pochłanianie drobnych nierówności niż "Rower Roku" Stumpjumper EVO. Dosłownie wykorzystuje większy skok dla tego samego rozmiaru nierówności, dzięki bardziej płaskiej krzywej sprężyny w pierwszych 70% skoku.

57% lepsza trakcja
GENIE zapewnia o 57% krótszy czas utraty przyczepności niż standardowy damper powietrzny, ponieważ technologia GENIE zapewnia elastyczne, podobne działanie do sprężyny stalowej, które utrzymuje koło w kontakcie z podłożem przez większy procent czasu niż typowa sprężyna powietrzna.

Żegnajcie dobicia
Skacz z pewnością siebie, wiedząc, że w testach terenowych GENIE wyeliminował 39% poważnych dobić w porównaniu ze standardową sprężyną powietrzną FOX Float.

Ta przełomowa, zgłoszona do opatentowania technologia sprężyny powietrznej, której wynaleźliśmy, spełnia trzy życzenia każdego rowerzysty na szlaku: wyczucie i kontrolę sprężyny stalowej, lepszą ochronę przed dobiciem niż standardowa sprężyna powietrzna oraz regulowaną "platformę" zapewniającą skoczność.

Sprawdź w jaki sposób GENIE łączy liniowość sprężyny stalowej w "strefie wybojów" z progresywną sprężystością sprężyny powietrznej na końcu skoku, aby zredukować dobicia. To najlepsze z obu światów - sprężyny stalowej i powietrznej - z dodatkową możliwością regulacji. Pożegnaj się z kompromisami i przywitaj przyszłość jazdy.

Odblokuj swoją jazdę dzięki regulowanej geometrii
Stumpjumper 15 może pochwalić się najbardziej wydajną geometrią na świecie. Dzięki sześciostopniowej regulacji możesz dostosować jazdę do swojego stylu i terenu.
Mocne strony Specialized Stumpjumper 15 Comp
-
Lekka rama i tylny trójkąt z włókna węglowego FACT 11m
-
Wytrzymałe aluminiowe koła Specialized z uszczelnionymi łożyskami maszynowymi
-
Technologia FOX FLOAT Performance opracowana przez zespół Ride Dynamics wraz ze zgłoszoną do opatentowania technologią dampera powietrznego Specialized GENIE zapewniają maksymalną liniową przyczepność charakterystyczną dla dampera sprężynowego, a przy tym możliwość niezależnego dostrojenia środkowej i końcowej części skoku. 2 opcje regulacji dampera w pozycji otwartej i zamkniętej.
-
Pokonuj najbardziej wymagające szlaki dzięki widelcowi FOX FLOAT 36 Rhythm z tłumikiem GRIP.
-
Płynna i precyzyjna zmiana przełożeń dzięki napędowi SRAM Eagle T-Type AXS
-
Duża siła hamowania dzięki 4-tłoczkowym hamulcom SRAM Maven Bronze
-
Godna zaufania sztyca X-Fusion Manic
-
Dożywotnia wymiana łożysk zawieszenia dla pierwszego właściciela
-
Kompatybilny tylko z napędami elektronicznymi
MATERIAŁ RAMY: Karbon
ROZMIARY RAM: S1, S2, S3, S4, S5, S6
Specyfikacja Specialized Stumpjumper 15 Comp
RAMA
Rama: FACT 11m carbon chassis and rear-end, Trail Geometry, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, threaded BB, internal brake and dropper cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, SRAM UDH compatible, 145mm of travel
Widelec: FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, S1:140mm of travel, S2-S6:150mm of travel
Zacisk sztycy: Alloy, 38.6mm
Damper: FOX FLOAT Performance with Specialized GENIE Shock Tech, Ride Dynamics Trail Tune, 2-position lever w/ LSR adjustment, S1:210x52.5mm, S2-S6:210x55mm
SWAT: SWAT 4.0 internal downtube storage
KOKPIT
Mostek: Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
Kierownica: Specialized, 6000 series alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep. S1-S2: 780 width, 20mm rise: S3-S4: 800 width, 30mm rise: S5-S6: 800 width, 40mm rise
Chwyty: Specialized Trail Grips
Siodło: Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, S1-S2: 155mm, S3-S6: 143mm
Sztyca: X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: 125mm, S2: 150mm, S3: 170mm, S4-S6: 190mm
HAMULCE
Przedni hamulec: SRAM Maven Bronze, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Tylny hamulec: SRAM Maven Bronze, 4-piston caliper, hydraulic disc, S1-S2: 180mm, S3-S6: 200mm
NAPĘD
Tylna przerzutka: SRAM S1000 Eagle Transmission Derailleur
Manetki: SRAM AXS POD Controller
Kaseta: SRAM XS-1270 Transmission Cassette, 12spd, 10-52t
Łańcuch: SRAM GX Eagle Transmission Flattop Chain
Mechanizm korbowy: SRAM S1000 Crankset, 32T ring, Integrated Guard, 55mm Chainline, S1-S3:165mm, S4-S6: 170mm
Suport: SRAM DUB, BSA 73mm Wide, Threaded
KOŁA
Przednia piasta: Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h
Tylna piasta: Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Przednia opona: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Tylna opona: Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, S1-S2: 27.5x2.3, S3- S6: 29x2.3"
Dętki: Standard, Presta valve
Obręcze: Specialized, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready, Front: 29, Rear: S1-S2:27.5, S3- S6:29
Szprychy: DT Swiss Industry
WAGA
Waga: 14.87kg (32 lb, 12.5 oz) - S4
* Specyfikacja może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia
Geometria modelu Specialized Stumpjumper 15 Comp
S1 | S2 | S3 | S4 | S5 | S6 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Crank Length | 165mm | 165mm | 165mm | 170mm | 170mm | 170mm |
Handlebar Width | 780mm | 780mm | 800mm | 800mm | 800mm | 800mm |
Stem Length | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm | 40mm |
Saddle Width | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Seatpost Length | 125mm | 150mm | 170mm | 190mm | 190mm | 190mm |
Stack | 608mm | 618mm | 627mm | 640mm | 654mm | 667mm |
Reach | 400mm | 425mm | 450mm | 475mm | 500mm | 530mm |
Headtube Length | 95mm | 100mm | 110mm | 125mm | 140mm | 155mm |
Headtube Angle | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° | 64.5° |
BB Height | 334mm | 337mm | 337mm | 337mm | 337mm | 337mm |
BB Drop | 41mm | 38mm | 38mm | 38mm | 38mm | 38mm |
Trail | 129mm | 130mm | 130mm | 130mm | 130mm | 130mm |
Fork Length (full) | 551mm | 561mm | 561mm | 561mm | 561mm | 561mm |
Fork Rake/Offset | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Front Center | 720mm | 751mm | 780mm | 812mm | 843mm | 879mm |
Chainstay Length | 430mm | 432mm | 435mm | 435mm | 445mm | 445mm |
Wheelbase | 1149mm | 1181mm | 1213mm | 1244mm | 1285mm | 1322mm |
Top-tube Length (horizontal) | 541mm | 573mm | 595mm | 624mm | 647mm | 677mm |
Bike Standover Height | 738mm | 751mm | 745mm | 745mm | 745mm | 751mm |
Seat Tube Length | 385mm | 385mm | 405mm | 425mm | 445mm | 465mm |
Seat Tube Angle | 78° | 77° | 77° | 76.5° | 76.5° | 76.5° |
Saddle Height for Effective ST Angle | 645mm | 690mm | 735mm | 780mm | 825mm | 870mm |
Max Seatpost Insertion | 245mm | 245mm | 255mm | 255mm | 285mm | 285mm |
Min Seatpost Insertion | 80mm | 80mm | 80mm | 80mm | 80mm |
Tabela rozmiarów
Dane techniczne
Amortyzacja w rowerze: | FULL - rower w pełni amortyzowany |
Materiał Ramy | Carbon |
Mechanizm korbowy | 1 rzędowy |
Rodzaj Hamulca | Tarczowe hydrauliczne |
Wielkość skoku amotryzatora | 150 mm |
Amortyzator Tylni - Marka | FOX |
Amortyzator przedni - Marka | FOX |