BikePark24.pl - sklep i serwis rowerowy.
Producenci
Opcje przeglądania
Dostępność
Cena
  • od
    do

Turbo Vado 

Specialized Vado SL

 

 

 

 

Pedałuj i przejeżdżaj - przez zakorkowane ulice z prędkością do 25km/h i zasięgiem do 130km. Lżejszy o 40% od standardowego e-bika Turbo Vado SL został stworzony, do tego byś zabrał go ze sobą - na schody, do windy i wszędzie gdzie tylko chcesz. 
Rowery elektryczne zastępują samochody na krótkich dystansach, eliminując problem korków, szukania parkingu. Najnowsze badania pokazują, że posiadacze e-bików jeżdżą średnio więcej niż zwykli kolarze, ponieważ jeżdżą częściej i pokonują dłuższe dystanse . Nie wspominamy nawet o tym, że osoby poruszające się na rowerze są dużo szczęśliwsze.

SUPER LEKKOŚĆ

SL znaczy super lekki. To prawa – aż o 40% lżejszy niż standardowy e-bike. Nie ma na rynku innego roweru elektrycznego z porównywalną mocą i zasięgiem, który mógłbyś z łatwością wnieść po schodach. Wykorzystaliśmy ten sam system Specialized SL 1.1, który powstał dla najbardziej wymagających riderów szosowych i górskich, korzystających z Turbo Creo SL i Turbo Levo SL. Teraz te same sprawdzone rozwiązania przenieśliśmy do rodziny Vado.

NIEZAWODNOŚĆ

Priorytet numer jeden to dowieźć Cię, tam gdzie chcesz się znaleźć. Nie ma dla nas znaczenia gdzie się wybierasz, po prostu chcemy żebyś tam dotarł. Szybko. Przetestowany w rozmaitych warunkach pogodowych, rower Vado SL jest zaprojektowany aby utrzymać Cię w ruchu. Z zasięgiem dochodzącym to 130km i zintegrowanej baterii 320Wh Vado SL pozwala Ci cieszyć się z jazdy i nie martwić się zasięgiem. Chcesz pojechać jeszcze dalej? Range Extender - nasza przenośna bateria o pojemności 160Wh to coś dla Ciebie. Dokupienie Range Extendera pozwala zwiększyć zasięg o kolejne 65km.

OSIĄGI

Silnik Specialized SL 1.1 reprezentuje to co najlepsze – niską wagę i doskonałe osiągi. Lekki jak piórko i cichy jak mysz silnik Specialized SL 1.1 podwaja Twoją moc dzięki płynnemu wspomaganiu pedałowania. Bez nienaturalnych krzywych mocy, szarpnięć czy skoków silnika. Zsynchronizowany z Twoją kadencją silnik dostarcza do 240 watów do progu prędkości 25km/h. W przypadku, kiedy jedziesz szybciej, nie będziesz czuł dziwnego oporu a pedałowanie będzie płynne i przyjemne.

PEWNOŚĆ

Turbo Vado SL zostało zaprojektowane aby zapewniać komfortową pozycję bez utraty sterowności i zwinności roweru. Duże i mięsiste opony tłumią drgania podczas najazdu na nierówności, na ścieżkach rowerowych i w terenie oraz zapewniają stabilność podczas szybkiej jazdy. Amortyzacja Future Shock w modelach 5.0 zapewnia dodatkowe tłumienie wstrząsów. Wszystkie modele wyposażone są w hamulce tarczowe dla pewności podczas hamowania. Dodatkowo wyposażyliśmy Vado SL w prosty w obsłudze napęd 1x, zintegrowane światła przednie i tylne, odblaskowe elementy na ramie i oponach dla zwiększenia widoczności i ergonomiczne siodełko oraz chwyty.

 MISSION CONTROL

Z aplikacją Mission Control możesz personalizować pracę silnika oraz zasięg Twojego Turbo Vado SL. Dodatkowo możesz rejestrować swoje aktywności oraz generowaną moc. Użyj funkcji Smart Control aby automatycznie zarządzać poziomem wspomagania w taki sposób, żeby nigdy nie skończyła Ci się bateria. Po prostu wpisz w aplikacji przewidywaną długość lub czas przejażdżki, a aplikacja będzie na bieżąco monitorować poziom baterii.

 

 

 

 

FAQ

1. JAK DUŻO WAŻY SILNIK VADO SL?

Ważący zaledwie 1.95km silnik SL 1.1, waży połowę tego co inne silniki do e-bików. Aby osiągnąć niską wagę obudowa silnika jest wykonana z magnezu.

2. JAK DUŻO MOCY GENERUJE NOWY SILNIK?

Silnik SL1.1 generuje do 240 watów i 35Nm momentu obrotowego. Silnik dostosowany jest do płynnego i nieprzerwanego dostarczania mocy w szerokim spektrum kadencji aby zapewnić naturalne wrażenie podczas pedałowania.


3. ILE JEST TRYBÓW JAZDY I JAKI JEST ICH POZIOM WSPOMAGANIA

Jest pięć trybów jazdy: OFF, ECO, SPORT, TURBO i SMART CONTROL. Tryb ECO zapewnia wspomaganie do 30% mocy silnika, tryb SPORT zapewnia wspomaganie do 60% mocy silnika, a TURBO do 100%, czyli 240 watów. Wszystkie trzy tryby mogą być spersonalizowane przy użyciu aplikacji Mission Control. Jazda bez wspomagania czyli OFF, to nic innego jak jazda na zwykłym rowerze. Silnik został zaprojektowany w ten sposób, żeby nie stawiać oporu podczas pedałowania w trybie OFF.

4. CZY WSZYSTKIE MODELE MAJĄ TAKI SAM ZASIĘG? ILE WYNOSI ZASIĘG?

Tak, wszystkie modele wyposażone są w ten sam silnik Specialized SL 1.1 oraz zintegrowaną baterię 320Wh. Zasięg różni się w zależności od warunków jazdy ale maksymalny zasięg w trybie ECO to 130km. Korzystając z Range Extendera możesz dodać do 65km zasięgu.


5. CZY RANGE EXTENDER JEST DODAWANY DO KAŻDEGO VADO SL?

Nie, Range Extender trzeba dokupić osobno.


6. JAK ZAMOCOWAĆ RANGE EXTENDER DO VADO SL?

Range Extender zmieści się do każdego standardowego koszyka na bidon, jednak rekomendujemy wybór Specialized Z-Cage wraz z zabezpieczającą gumką, która znajduje się na Range Extenderze. Zwiększa to bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas jazdy w terenie.


7. CO WPŁYWA NA ZASIĘG I JAK MOGĘ UZYSKAĆ JAK NAJWIĘKSZY MOŻLIWY ZASIĘG?

Na zasięg wpływa wiele zmiennych – kadencja z jaką jedzie użytkownik, jego waga, poziom sprawności fizycznej, pozycja na rowerze jak również model roweru, jego waga wybór opon i dobór ciśnienia oraz zastosowana akcesoria. Dodatkowo na zasięg wpływają czynniki takie jak: stan nawierzchni, pokonywane przewyższenie i warunki atmosferyczne. Im mniejszy poziom wsparcia będziesz wykorzystywał, tym dłużej starczy Ci bateria. Jazda w trybie ECO zazwyczaj zapewnia najdłuższy czas pracy baterii. Nasz Kalkulator Zasięgu pozwala Ci przewidzieć zasięg po podaniu kilku kluczowych czynników.


8. CO SPRAWIA, ŻE TURBO VADO JEST DUŻO LŻEJSZY NIŻ INNE E-ROWERY Z NAPĘDEM UMIESZCZONYM W SUPORCIE?

Niska waga Turbo Vado wynika zastosowania aluminiowej ramy wykonanej przy użyciu technologii Smartweld oraz zintegrowanej baterii połączonej z super lekkim silnikiem Specialized SL 1.1. wyposażonym w magnezową obudowę.


9. JAKI NAJWIĘKSZY ROZMIAR OPON MOGĘ ZAMONTOWAĆ W VADO SL? JAKI JEST PRZEŚWIT W VADO SL?

Prześwit w Turbo Vado SL pozwala na założenie opon 42mm x 700C. Z błotnikami maksymalna szerokość opony to 38mm.


10. CZY MOGĘ ZAŁOŻYĆ KOŁA 650B DO MOJEGO VADO SL?

Tak, Turbo Vado SL jest kompatybilny z kołami 650b wyposażonymi w opony do 47mm. Pamiętaj, że Turbo Vado SL ma przednią piastę 12x110mm i tylną 12x148mm.


11. CZY MOGĘ ZAKTUALIZOWAĆ OPROGRAMOWANIE MOJEGO TURBO VADO SL?

Tak, Twój Turbo Vado SL może być z łatwością zaktualizowany w Twoim sklepie Specialized za pomocą programu Turbo Studio lub strony serwisowej sprzedawcy. Po połączeniu z systemem, rower automatycznie pobierze i zainstaluje najnowszą aktualizację oprogramowania.


12. JAK BARDZO MOGĘ SPERSONALIZOWAĆ TRYBY WSPOMAGANIA PRZY UŻYCIU APLIKACJI MISSION CONTROL?

Dzięki aplikacji Mission Control możesz w praktycznie nieograniczony sposób (zmieniając zarówno moc szczytową jak i średnią) personalizować każdy z trybów wspomagania: ECO, SPORT I TURBO. Aplikacja Mission Control pozwala Ci w pełni personalizować charakterystykę pracy silnika dopasowując ją do Twoich potrzeb i preferencji. Oczywiście pozwalamy na modyfikacje jedynie w granicach narzuconego przepisami państwowymi limitu prędkości. Nie wyrażamy zgody na personalizację wykraczającą poza dopuszczalne limity prędkości.

 

13. JAK DZIAŁA FUNKCJA SMART CONTROL?

Korzystanie z funkcji Smart Control pozwala Ci na wpisanie w aplikację przewidywanej długości lub czasu trwania jazdy, jak również tego, ile procent baterii chciałbyś mieć dostępne na koniec aktywności. Funkcja Smart Control będzie zarządzała pracą silnika w taki sposób, abyś zakończył jazdę ze stanem baterii zgodnym z Twoimi podanymi preferencjami. Korzystając ze sprytnego algorytmu, Smart Control sprawdza status roweru co 10 sekund. Pamiętaj, że korzystając z fukcji Smart Control nie możesz modyfikować trybu wspomagania przy użyciu wyświetlacza TCU na górnej rurze. Jadąc z wyłączonym wspomaganiem nie będziesz otrzymywał żadnej pomocy ze stron silnika, jednak system nadal będzie rejestrował dane i wyświetlał je na wyświetlaczu lub podłączonych urządzeniach ANT+.


14. JAK DZIAŁA WYŚWIETLACZ TCU NA GÓRNEJ RURZE?

Wyświetlacz TCU (Turbo Control Unit) ma dwa przyciski oraz wyświetlacz pokazujący poziom wspomagania i baterii. Dolny guzik służy do włączenia roweru, podczas gdy górny służy do zmiany trybu wspomagania. Szybkie wciśniecie przycisku powoduje zmianę trybu. 1/3 podświetlonego na niebiesko kółka oznacza, że rower jest w trybie ECO, 2/3 to tryb SPORT, a całe kółko to tryb TURBO. Wciśnij i przytrzymaj przycisk aż wyświetlacz zgaśnie aby jechać bez wspomagania. Manetka na kierownicy oferuje taki sam zakres obsługi, jednak w wygodniejszej formie - tryby możesz zmieniać jednym palcem podczas jazdy.


15. W JAKICH ROZMIARACH DOSTĘPNE JEST TURBO LEVO SL?

Turbo Vado SL dostępny jest w czterech rozmiarach: S, M, L i XL.


16. JAK ŁADOWAĆ TURBO VADO SL?

Do każdego Turbo Vado SL dołączona jest specjalna ładowarka Specialized 48V, którą należy podłączyć do portu znajdującego się na rurze podsiodłowej, tuż powyżej suportu. Rage Extender ładowany jest przy użyciu tej samej ładowarki. Po podłączeniu ładowarki do prądu TCU włączy się po około 5 sekundach, aby zasygnalizować rozpoczęcie procesu ładowania. Jeśli na TCU widoczne są wszystkie paski baterii, oznacza to, że ładowanie zostało zakończone. Zielona dioda LED na ładowarce oznacza tryb „stadby” podczas gdy czerwona oznacza ładowanie. Jeśli znajdujesz się w zasięgu Bluetooth Twojego roweru, możesz obserwować proces ładowania przy użyciu aplikacji Mission Control.


17. JAK DŁUGO ŁADUJE SIĘ TURBO VADO SL?

Możesz spodziewać się, że Twoje Turbo Vado Sl naładuje się z poziomu baterii 3% do 100% w przeciągu około 2 godzin 35 minut. Range Extender ładuje się z poziomu baterii 3% do 100% w około 3 godziny 20 minut. Obydwie baterie (wewnętrzna i Range Externer) będą ładować się z poziomu 3% do 100% przy użyciu kabla „Y” w około 3 godziny 20 minut.


18. CZY WEWNĘTRZNA BATERIA MOŻE ŁADOWAĆ SIĘ POZA ROWEREM? CZY MOGĘ WYCIĄGNĄĆ BATERIĘ Z ROWERU NA CZAS ŁADOWANIA?

Nie, wewnętrzna bateria Turbo Vado SL jest w pełni zintegrowana z ramą. Aby wyciągnąć baterię z ramy, musisz najpierw wyciągnąć z niej silnik. Ten rodzaj integracji pozwolił na osiągnięcie niskiej wagi Turbo Vado SL.  Jeżeli planujesz lot samolotem z Twoim Turbo Vado SL będziesz musiał wyciągnąć wewnętrzną baterię z ramy. Możesz zapakować Range Extender do bagażu podręcznego i korzystać z niego na miejscu jako głównej baterii. Przed podjęciem decyzji o locie z Vado SL prosimy o sprawdzenie szczegółów dotyczących przewozu baterii i roweru bezpośrednio u przewoźnika.


19. CO SIĘ STANIE JEŚLI POZIOM BATERII SPADNIE PONIŻEJ 15%?

Kiedy bateria spadnie poniżej 15% Turbo Vado SL automatycznie zmniejszy moc silnika do 75%. Przy 10% baterii system zredukuje moc silnika do 50%. Przy 5% baterii system

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl