Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Chmura tagów
Jaki jest okres gwarancja na rowery Cube i inne pytania
Jaki jest okres gwarancja na rowery Cube i inne pytania

Gwarancja na rowery Cube

NA JAKI OKRES CZASU MAM GWARANCJĘ / JAKA JEST GWARANCJA NA ROWER CUBE?

Gwarancja na rowery Cube wynosi 2 lata. Rozpoczyna się on od momentu zakupu nowego towaru od sprzedawcy przez konsumenta. Jeśli wada czy uszkodzenie są spowodowane na skutek wady materiału czy rzemiosła, a przydarza się Twojemu rowerowi, skontaktuj się z nami niezwłocznie w celu dalszych działań.

Dodatkowa gwarancja na ramę i sztywne widelce w rowerach wyprodukowanych od 2012 roku i

  • ramy i widelce alumniowe 6 lat od daty zakupu
  • ramy i widelce wykonane z carbonu, alu-carbon 3 lata od daty zakupu
Jeśli w tym okresie (od dnia sprzedaży) nastapi złamanie ramy, producent wymienia ramę na taką samą
lub podobną. Niniejsza gwarancja odnosi się tylko do ramy. Koszt elementów nie pasujących do nowej ramy
pokrywa konsument (np sztyca, przerzutki, kierownicy, widelec ...),

Dodatkowa gwarancja nie obejmuje poniższych modeli:

  • Fritzz,
  • Hanzz,
  • Two15,
  • na ramy już wcześniej wymienione  

Naprawa nie wydłuża okresu gwarancji na cały produkt.

Podstawa gwarancji jest użytkowanie roweru zgodnie z postanowieniami producenta.

Gwarancja nie jest stosowana do:

  • następstwa uszkodzeń lub zniszczeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem produktu

  • następstwa uszkodzeń lub zniszczeń spowodowanych wypadkiem, naprawą nie zleconą profesjonalnemu serwisowi, brakiem dbałości o czystość, konserwację i utrzymanie /dbałość i zużycie

  • następstwa uszkodzeń lub zniszczeń spowodowanych użytkowaniem niedozwolonych części zamiennych

Producent zastrzega sobie prawo do naprawy uszkodzonych ram lub ich części lub ich wymiany.

CZY MOGĘ UŻYWAĆ MOJEGO ROWERU CUBE NA TRENERZE?

TAK.

Jednak wszystkie ramy typu full suspension oraz karbonowe są wyłączone z tego typu użytkowania. Karbonowe ramy mogą zostać mocno zniszczone poprzez ciągłe montowanie do trenera.

 

CZY MOGĘ PRZEWOZIĆ MÓJ ROWER CUBE NA BAGAŻNIKU DACHOWYM MOJEGO SAMOCHODU?

Bagażniki dachowe, do których rower zamontowany jest poprzez połączenie tylnego koła oraz końca przedniego amortyzatora, nie stanowią problemu.

Rowery szosowe z karbonowym zakończeniem widelca stanowią wyjątek.

Dodatkowo, bagażniki dachowe, które mocują rower poprzez uchwycenie dolnej rury, są nieodpowiednie. Taki sposób montażu może wpłynąć trwale na skręcenie oraz uszkodzenie ramy.

Bagażniki montowane na tył samochodu, gdzie rowery są połączone kołami oraz górną rurą, są również właściwe. Najlepszą drogą do przewożenia roweru jest jednak umieszczenie go wewnątrz samochodu. Ten sposób chroni rower przed kradzieżą oraz jest bardziej delikatny dla Twojego roweru.

 

 

 

DLACZEGO MÓJ ROWER JEST CIĘŻSZY NIŻ TEN PRZEDSTAWIONY W KATALOGU?

Jest bardzo szeroki zakres czynników, który wpływa na dokładną masę każdego roweru, w przypadku rozmiaru oraz komponentów co do grama. Nasze dane zawsze odzwierciedlają przybliżoną masę roweru przy najmniejszym rozmiarze ramy oraz bez pedałów.

Jednak w tym samym rozmiarze, masa rowerów może się delikatnie różnić. Ma to związek z gęstością materiału, z którego zbudowana jest rama, różnej długości szwów (spawów), różnej długości linek hamulcowych i zmiany biegów, pancerzy, etc.

Również wszelkie dodatkowe komponenty, akcesoria mogą wpływać na zmianę masy roweru. To dotyczy w szczególności opon.

Do każdego większego o rozmiar roweru należy dodać ok. 250g-300g. Zawsze staramy się publikować najdokładniejsze informacje o masie roweru. 

 

CZY MOGĘ ZAINSTALOWAĆ DO MOJEGO ROWERU CUBE AMORTYZATOR (WIDELEC) O WIĘKSZYM SKOKU NIŻ STANDARDOWO WYPOSAŻONY JEST ROWER?

NIE.

Instalacja amortyzatora (widelca) o większym skoku wpłynie na udzielaną gwarancję. Geometria roweru zmieni się negatywnie, co doprowadzi do innego prowadzenia roweru i trwale uszkodzi ramę.
Nie jest również wskazane stosowanie amortyzatorów (widelców) o podwójnej koronie do rowerów CUBE.

 

 

Po pierwsze ... technologie w Rowerach CUBE:

Active Brake Cooling

ACTIVE BRAKE COOLING - nasze najwyższe hardtaile jak CUBE REACTION GTC 29, CUBE ELITE SUPER HPC 29 i CUBE ELITE SUPER HPC to maszyny o przeznaczeniu wyścigowym. Dla optymalizacji hamowania system Active Brake Cooling wspomaga zawodnika w osiągnięciu celu. Projekt aerodynamiczny projektuje przepływ powietrza opływający tylne widełki wprost na tarczę hamulca. Takie ukierunkowanie powietrza redukuje o 30% ryzyko przegrzania hamulców i uszkodzenia klocków hamulcowych podczas intensywnego hamowania. Wynikiem jest maksymalna skuteczność hamowania.

 

ADAPTABLE X12 HANGER - zoptymalizowaliśmy nowe haki zbudowane na systemie sztywnej osi Syntace X12. Zwiększyliśmy powierzchnię ramy na której opiera się hak, dzięki czemu mogliśmy bezpośrednio zamontować dłuższy hak. Zwiększyło to sztywność i precyzję zmiany przełożeń. Dzięki nowej konstrukcji zmieniono obszar styku osi z hakiem co zwiększyło trwałość całości

 

Advanced Twin Mold - udoskonalany proces, podczas którego eliminiuje się niebezpieczne zwijanie i fałdowanie włokien węglowych podczas cyklu utwardzania. Jest to możliwe dzięki wewnętrznej formie tworzącej idealną strukturę podczas układania kolejnych warstw włokien węglowych. Każde pojedyńcze włokno utrzymuje się dokładnie na pozycji. Dzięki temu każda warstwa może być rozmieszczana precyzyjnie i bez błedów. Ten sposób pozwala na zwiększenie ilości włokien dokładnie w tych miejscach, gdzie jest to konieczne a więc tylko tam gdzie badania wykazują zwiększone obciążenia. W 2013 roku wszystkie modele z serii SUPER HPC będa produkowane z wykorzystaniem tej wysoko rozwiniętej technologii. CUBE you life ....

 

 

AGILE RIDE GEOMETRY. Dla ulepszenia naszych "dużych rowerów" przeprowadziliśmy niezliczoną liczbę testów. Dzięki nim stworzyliśmy optymalną do jazdy geometrię w maszynach z kołami 29", do których w 2013 roku dołożyliśmy rowery na kołach 650B, które świetnie uzupełniły ofertę. Na całość złożyły się trzy ważne detale - geometria widelca (zwiększony offset), dzięki której rowery skrecają tak samo jak 26" bez zwiększania kąta główki. Po drugie skróciliśmy możliwie długość tylniego widelca zachowując odpowiedni kąt podsiodłowy, utrzymując perfekcyjną pozycję na rowerze dla każdego rozmiary ramy. Ostatnim elementem, który był dla nas bardzo ważny przy konstruowaniu rowerów z dużymi kołami było zachowanie suportu na tej samej wysokości co w rowerach z kołami 26. Wszystko to prowadzi do zachowania optymalnej i naturalnej pozycji w czasie jazdy. Każdy rowerzysta na rowerze CUBE 29 i 650B będzie czuł się "jak w domu"

 

EFFICIENT TRAIL CONTROL - skonstruowaliśmy Efficient Trail Control dla maksymalnej zabawy na szlaku. Nasze ramy na kołach 29 i 650B skonstruowaliśmy tak by były odpowiednie do jazdy w każdym terenie jaki potrafisz sobie tylko wyobrazić. Całkowicie nowa konstrukcja zawieszenia sprawia że praca koła jest liniowa a niskie przełożenie daje bardzo dużą czułość pracy, jednocześnie eliminując niepotrzebne kołysanie oraz cały skok do wykorzystania w czasie jazdy. Strome kąty rury podsiodłowej w połączeniu z kątami główki ramy tworzą maszyny gotowe na każdy szlak i każdy zjazd

 

INTEGRATED CABLE ROUTING - wewnętrznie poprowadzone przewody mają wiele zalet. Przewody są zabezpieczone przed zabrudzeniem dzięki czemu zwiększa się ich żywotność jednocześnie waga zostaje zachowana dzięki usunięciu zewnętrznych elementów utrzymujących kable. Dzięki temu wygląd ramy staje się również estetyczniejszy, czystszy i bardziej elegancki

 

INTEGRATED POST MOUNT - ZINTEGROWANE MOCOWANIE HAMULCA TYPU POST MOUNT - system znajduje się we wszystkich węglowych ramach, najwyższych modelach trekingowych oraz wyższych modelach z ramami aluminiowymi. Śruby i adaptery IS nie są już potrzebne, oznacza to mniej części i mniejszą wagę, w tym przypadku zaoszczędziliśmy 30 gram. Może nie jest to dużo ale jak widać pokazuje to potencjał do oszczędności w każdym detalu

 

PRESS FIT BB - łożyska są wciskane bezpośrednio w ramę a nie wkręcane jak w standardowych rozwiązaniach. Rozwiązanie to daję szerszy element suportu oraz szerszą część ramy, przekłada się to na szerszy duł oraz szerszą linię łańcucha. Każdy milimetr w szerokości znacznie zwiększa sztywność poprzeczną całej ramy podczas pedałowania a to minimalizuje straty energii dzięki czemu jazda staje się efektywniejsza

 

TAPERED STEERER - POSZERZANA STERÓWKA - nowa konstrukcja rury sterowej jest sztywniejsza niż standardowa konwencjonalna sterówka 1 i 1/8 cala, dzięki temu jazda w trudnym terenie staje się bezpieczniejsza. Dzięki zwiększonej sztywności zwiększa się również precyzja sterowania. rura sterowa tego typu przy zwiększonej sztywności zachowuje jednocześnie wagę dzięki zintegrowanej dolnej części sterów. Wszystkie węglowe rowery CUBE mają zintegrowane panewki sterowe również w górnej części sterówki, dzięki temu zyskujemy kolejne kilka gramów a transfer energii jest bardziej bezpośredni

 

WET PAINT SURFACE - na polerowane oraz szczotkowane aluminium a także wszystkie ramy z serii HPC grafika oraz loga są nanoszone w jednym procesie malowania wielowarstwowego. Technologia ta stosowana jest głównie dla zaoszczędzenia wagi

 

X12 THROUGH AXLE - SZTYWNA OŚ 12 MM - w systemie X12 stosuje się wkręcaną oś, która tworzy sztywne połączenie tylnego widelca oraz piasty tylnego koła - połączenie takie eliminuje luz. Tylne koło zostaje wypozycjonowane poprzez wkręcenie prawa ręką osi zabezpieczonej przez śrubę. Główną zaletą systemu SYNTACE jest szybkość i prostota zdejmowania i zakładania koła oraz powtarzalność i idealne, zawsze takie samo położenie koła względem ramy i położenie tarczy hamulcowej względem zacisku hamulca. Oś X12 zwiększa również ogólną sztywność ramy co przekłada się na precyzyjne prowadzenie

 

 

Proces produkcji i testy w rowerach Cube

Rowery Cube to rowery najwyższej jakości dzięki produkowane dzięki stale rozwijanej myśli technicznej. To dzięki temu oferujemy jakość jaką wyznaczają prawne wymogi bezpieczeństwa oraz, które stosują się do dodatkowych profilów wykonania określających specjalne zadania czy cele.


Aby wdrożyć w życie założenia, stworzyliśmy własne, wewnętrzne procedury dotyczące testowania produktu. Procedury zawierają wykreowane przez nas protokoły oraz maszyny służące do testów. Podstawą naszych norm są Europejskie Standardy jakościowe dla rowerów (EN 14766 dla rowerów górskich, EN 14781 dla rowerów szosowych, etc.) uznaliśmy w CUBE że dobrowolnie wprowadzimy standard jakościowy DIN-plus, którego wymagania przekraczają standardy EN. Dzięki współpracy z wydziałem technologicznym Uniwersytetu Monachium mamy dostęp do najnowszych osiągnięć w dziedzinach ściśle związanych z produkcją rowerów.

Testy:

maszyny, których używamy do testów, zostały specjalnie wynalezione przez nas, by sposób w jaki testujemy nasze rowery był symulacją możliwie bliską warunkom rzeczywistym. Badaniom zostają poddane ramy, amortyzatory, hamulce i kierownice pod kontem faktycznego zmęczenia oraz obciążenia i wykorzystania w sytuacjach podczas rzeczywistego użytkowania, w szczególności stanie na pedałach i obciążenia napędu, obciążenia i testy zmęczeniowe podczas skakania, a także przednie uderzenia i wypadki. Testy zderzeniowe od przodu polegają na testowaniu widelców i hamulców poprzez uderzanie wahadłem o zmiennej (coraz większej) masie aż do czasu ich zniszczenia (tzw. Testy destrukcyjne). Pozorując uderzenia od przodu takie jak złe lądowania, uskoki na ścieżce, skoki, wypadki, możemy zmierzyć jakie siły i obciążenia działają na przednią piastę (przednią oś) oraz jak pod obciążeniem zachowuje się rama. Testując sztywność hamulca możemy ustalić siłę skrętną jak działa na lewe ramię tylnego trójkąta, do którego adapter hamulca tarczowego jest zamocowany. Wyniki jakie otrzymujemy tworzą podstawę konstrukcji stałej oraz efektywną transmisję z tylnego trójkąta.

Naszym testom poddajemy również części dostarczane od producentów np. amortyzatory (widelce). Wybieramy losowo kilka sztuk z każdej dostawy. Te próbki zostają poddane testom na naszej dynamicznej ławce, która symuluje pracę widelca i obciążą go i zwalnia 130.000 razy, co w wolnym przeliczeniu stanowi ok. 10.000 km jazdy.

Testy są bardzo istotną częścią naszej kontroli jakości oraz narzędziem gwarantującym wysoką jakości produktu końcowego. Dają nam jednak przede wszystkim wartościowe dane dotyczące rozwoju produktu. Dzięki ciągłej kontroli bardzo konsekwentnie ulepszamy nasze produkty oraz standardy, które określają nasz wizerunek. Testy uczą nas i dają wiedzę, dzięki której nasze rowery są coraz lepsze.

Jako jeden z sześciu rdzennych partnerów Centrum Kompetencji Rowerowych (Bike Competence Centre) technicznego Uniwersytetu w Monachium (TUMbcc) możemy odnosić się do ogromnej bazy danych oraz do skutków projektów zwanych „Betriebsfestigkeit in Hochleistungsfahrradbau” (Solidność w konstruowaniu wysokiej klasy rowerów) prowadzonych pod kierunkiem dyplomowanego inżyniera Matthias’a Bluemel. Używamy ich interpretacji w odniesieniu do pomysłów dotyczących nowych rowerów. Również wykorzystujemy te dane do prowadzenia regularnych sprawdzianów jakości w produkcji seryjnej. Miary te gwarantują klientowi końcowemu naszego produktu najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Ocena ekspertów. Poza naszymi własnymi referencjami po testach oraz tych wydanymi przez Techniczny Uniwersytet w Monachium, poddajemy nasze wszystkie rowery niezależnym testom w instytucie Velotech.

Wszystkie nasze produkty, bez wyjątku, są dokumentnie badane zgodnie z certyfikatem jakości DIN-Plus, w Berlinie. Tylko produkty, które osiągają standardy, otrzymują oznaczenie jakości DIN-Plus. Velotech.de GmbH działa od 1991 roku, posiada szeroko zwymiarowane siły działające na rower w codziennym użyciu oraz podczas symulacji. Ciągle powołują do życia nowe metody oraz testują sprzęt na podstawie ostatnio otrzymanych wyników. Dynamiczne, powtarzające się testy są przeprowadzane w różnych etapach, dopóki produkt nie osiągnie celu zamierzonego w teście, dopóki oprze się lub podda w teście. Do każdego testu, protokół jest wstępnie opracowywany pod kątem sił działających jakie na produkt będą zastosowane. W najgorszym wypadku oraz najbardziej nieoczekiwanym zmęczeniu są oceniane i włączone do grupy testów. Bazując na istniejących standardach programu certyfikacji DIN-Plus oraz aktualnych nowościach, formułowane są zagadnienia przeprowadzanych testów. Motto firmy Velotech.de GmbH: „Testujemy rower jako całość, a nie tylko jego komponenty”. Naszym motto jest: „Tylko wtedy, jeśli produkt przejdzie testy DIN-Plus, wypuszczamy go na rynek”

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl