Producent
Rozmiary
- 39,5 (2)
- 46,5 (2)
- 41,5 (8)
- 41,5 (1)
- 28,5 (1)
- 29 (1)
- 30 (1)
- 30,5 (1)
- 31 (1)
- 31,5 (1)
- 32 (1)
- 33 (1)
- 33,5 (1)
- 36 (3)
- 37 (3)
- 38 (4)
- 38 2/3 (1)
- 39 (5)
- 39 1/3 (3)
- 40 (10)
- 40 2/3 (3)
- 41 (13)
- 41 1/3 (9)
- 42 (32)
- 42 2/3 (15)
- 42,5 (10)
- 43 (20)
- 43 1/3 (13)
- 43,5 (4)
- 44 (34)
- 44 2/3 (14)
- 44,5 (9)
- 45 (20)
- 45 1/3 (15)
- 45,5 (3)
- 46 (30)
- 46 2/3 (13)
- 47 (5)
- 47 1/3 (8)
- 48 (3)
- 49 (2)
Dostępność
Cena
-
od
do
BUTY ROWEROWE
Buty rowerowe są niezbędnym elementem wyposażenia każdego rowerzysty. Zapewniają wygodę, bezpieczeństwo i optymalną przyczepność, a także pomagają w zmniejszeniu męczących wstrząsów i drgań. W ofercie mamy różne buty rowerowe, które zaspokajają potrzeby i preferencje różnych typów rowerzystów od zawodowych kolarzy po zwolenników jazdy w trudnym górskim terenie.
Coraz większą popularność zyskują buty rowerowe na platformy (Polecamy buty FiveTen - Zobacz!), mają one specjalną podeszwę, która zapewnia lepszą przyczepność i noga podczas jazdy nie ześlizguje nam się z pedałów, co zmniejsza ryzyko kontuzji i zapewnia lepszy komfort jazdy. Dodatkową zaletą takich butów jest to, że można je założyć nie tylko na rower, ale także dobrze sprawdzą się w użytku codziennym.
e mają specjalny system mocowania, który pozwala na przymocowanie ich do pedałów różnych typów, w tym popularnych systemów takich jak SPD . Buty rowerowe oszczędzają energię podczas pedałowania i zapewniają optymalny przepływ mocy z nóg do pedałów, przez co poprawiają efektywność pedałowania. Buty do rowerów górskich nieco różnią się od butów do rowerów szosowych.
Główne różnice pomiędzy butami szosowymi, a mtb:
Podeszwa:
Buty szosowe mają zazwyczaj cieńszą i sztywniejszą podeszwę, która umożliwia efektywne przenoszenie siły na pedały i poprawę wydajności jazdy na szosie. W porównaniu do tego, buty górskie mają grubszą i bardziej elastyczną podeszwę, aby zapewnić lepszą przyczepność na nierównym terenie.
Waga:
Buty szosowe są najczęściej lżejsze niż buty górskie, co pomaga w zwiększeniu wydajności jazdy. Buty górskie są często bardziej wytrzymałe i mają bardziej rozbudowaną konstrukcję, aby zapewnić ochronę i komfort na trudnym terenie.
Systemy zapięcia:
Buty szosowe są najczęściej wyposażone w klamry lub zapinki BOA, które umożliwiają precyzyjne dopasowanie buta do stopy i łatwe zdejmowanie. Buty górskie często mają mocniejsze zapięcia, takie jak rzepy lub taśmy, które lepiej utrzymują stopę na miejscu w trudnym terenie.
Wentylacja:
Buty szosowe mają często lepszą wentylację w celu utrzymania stopy suchej i chłodnej podczas intensywnego treningu. Buty górskie z kolei mają zazwyczaj lepszą ochronę przed wodą i warunkami atmosferycznymi, aby zapewnić stopie większy komfort na trudnym terenie.
Bieżnik:
Buty szosowe mają zazwyczaj mniejszy bieżnik lub go wcale nie posiadają, ponieważ głównie są przeznaczone do jazdy na asfalcie. Bloki są umieszczone na wierzchu dlatego ciężko w nich chodzić. Buty górskie posiadają bardziej agresywny bieżnik, który zapewnia przyczepność na kamienistych, błotnistych i nierównych ścieżkach, a bloki są schowane w podeszwie, dzięki czemu można chodzić po terenie, gdy jest potrzeba zejść z roweru, szczególnie jest to istotne gdy musisz podbiegnąć na trasie maratonu.
Oczywiście istnieje wiele innych czynników, które mogą się różnić w zależności od konkretnych modeli butów, ale powyższe różnice są najbardziej ogólne i charakterystyczne dla butów szosowych i górskich.
Podsumowując, buty szosowe są lżejsze, sztywniejsze i bardziej aerodynamiczne, podczas gdy buty górskie są bardziej wytrzymałe, elastyczne i zapewniają lepszą przyczepność na trudniejszym terenie. Wybór odpowiednich butów zależy od indywidualnych preferencji i stylu jazdy.
Buty rowerowe są zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną wydajność i wygodę, niezależnie od trasy, dzięki czemu można bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się. Wybór odpowiedniego buta jest ważny, aby zminimalizować ryzyko kontuzji. Pamiętaj, aby dobrać buty rowerowe odpowiednie do Twojego stylu jazdy i Twoich potrzeb.