Rower górski mtb Specialized Epic Expert Carbon Satin Carbon-Charcoal 2019

Dostępność: Dostępny na zamówienie
Cena: 23 199,00 zł 23199.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Rower górski mtb Specialized Epic Comp Epic Expert Carbon
Satin Carbon-Charcoal 2019

Lekka karbonowa rama? Nie ma sprawy. Wiodąca na rynku technologia zawieszenia? Oczywiście! Zawodniczy osprzęt? Jakżeby inaczej. Epic Expert będzie brylował w wyścigach i - co o wiele ważniejsze - przyprawi o grymas bólu Twoich partnerów treningowych.

W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne i o wiele bardziej wymagające. Ale my nie boimy się zmian. Wręcz przeciwnie - są dla nas okazją by stworzyć coś wyjątkowego, co da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej. Zebraliśmy wszystkie cechy odpowiedzialne za dobre czucie roweru, jak kąt główki ramy, odległość suport-stery w pionie i w poziomie, długość tylnego trójkąta, wyprzedzenia widelca - i poddaliśmy je ponownej analizie. Zaczęliśmy od wydłużenia wysięgu, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Czemu nie - a skoro już, to nie tylko opcja XC z krótkim skokiem, ale pełnowymiarowa, pasująca do rury podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność.

Nie brak również Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Epic został wykonany w technologii Rider-First Engineered™, w której płaty włókna węglowego o skomplikowanym wykroju nakładane są kolejno z mikrometrową precyzją, by wzmocnić przód i poprawić kontrolę oraz jakość jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom, niezależnie od wzrostu.

Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Pytanie jak najbardziej na miejscu. Wyznaczając sobie za cel stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku, że niska masa jest warunkiem niezbędnym. Rozpoczęliśmy od układu ramy i kształtu poszczególnych rur, które otrzymały prostsze linie bez zbędnych gięć i załamań, a każda sekcja ramy została zbadana pod kątem reakcji na siły skrętne. Linki poprowadziliśmy wewnątrz ramy oraz w kanałach przez przedłużkę amortyzatora. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - całych 525 gramów.

Osprzęt Epic Expert to wysoka jakość zapewniająca świetne osiągi - 12-biegowa przerzutka SRAM GX Eagle, widelec RockShox SID z dolną regulacją Brain Fade, hamulce SRAM Level TL oraz ręcznie składane karbonowe koła Roval Control. Przygotuj się na Epic-ką jazdę!

  • Rama wykonana w całości z włókna węglowego FACT 11m łączy sztywność i siłę z niską masą - prosto ze sklepu możesz ruszać na zawody. Z kolei dzięki nowej geometrii, amortyzatorowi RockShox Brain oraz 100 mm skoku zawieszenia, Epic od pierwszych chwil w siodełku daje prędkość i sterowność, o jakiej wcześniej mogłeś tylko pomarzyć.
  • 12-biegowy napęd grupy SRAM GX Eagle daje maksimum osiągów w przystępnej cenie.
  • Ręcznie składane koła Roval Control Carbon z nowoczesną obręczą bez rantu o średnicy wewnętrznej 25 mm zapewniają optymalną trakcję i niskie opory toczenia.

  

PRZEZNACZENIE:  XC/Tour
 
MATERIAŁ (RAMA): FACT 11m

ROZMIARY RAM: S, M, L, XL
 


 SPECYFIKACJA Specialized Epic Comp Carbon Gloss Storm Satin Carbon-Charcoal 2019 

Rama - Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
Widelec - RockShox SID Brain 29, Solo Air, Bottom-adjust Brain Fade, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, 100mm of travel
Amortyzator - Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Przednia piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
Tylna piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Szprychy - DT Swiss Industry
Obręcze - Roval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready
Dętki - Presta, 60mm valve
Przednia opona - Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Tylna opona - Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.1"
Mechanizm korbowy - Truvativ STYLO, DUB
Wieńce - SRAM Eagle, 32T
Suport - SRAM DUB, threaded BB
Manetki - SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed
Tylna przerzutka - SRAM GX Eagle, 12-speed
Kaseta - SRAM GX Eagle, 12-speed, 10-50t
Łańcuch - SRAM GX Eagle, 12-speed
Przedni hamulec - SRAM Level TL, hydraulic disc
Tylny hamulec - SRAM Level TL, hydraulic disc
Kierownica - Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy - Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek - Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło - Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca - Alloy, single-bolt, 30.9mm
Zacisk sztycy - Alloy, 34.9mm
Pedały - Specialized Dirt

 

Specialized Brain 2.0

Świat zawieszenia wywrócił się do góry nogami, kiedy dekadę temu pojawił się system Brain. Był to, i nadal jest, jedyny system zawieszenia zdolny do rozróżnienia zachowania kolarza i rodzaju nawierzchni. Brain zachowuje sztywność na gładkim terenie a kiedy napotka na swojej drodze nierówności, odblokowuje się pochłaniając siłę uderzenia. Czasy blokad, dodatkowych kabli, manetek i zjeżdżania na zablokowanym amortyzatorze z powodu zapominalstwa dawno przeminęły. Brain myśli za Ciebie.

Brain 2.0 został stworzony na podstawie świetnych rozwiązań poprzedników. Przesunięcie Braina w tył, gdzie znajduje się moment bezwładności, pozwoliło na stworzenie najbardziej responsywnego systemu. Nowym układ i przeprojektowana ścieżka przepływu oleju zapewnia jeszcze większą kontrolę wydajności tłumienia i reakcje na uderzenie.

Później przyszła kolej na nową odsłonę technologii Brain – Brain 2.0. Wersja pierwsza już całkowicie zrewolucjonizowała amortyzację w rowerach, eliminując kilka odwiecznych problemów. Konstrukcja ta wygrywała kolejne zawody i zapracowała na pozycję lidera w dziedzinie innowacyjności zawieszenia, lecz mimo to wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Prawa fizyki podpowiadały, że przeniesienie zaworu w okolice osi tylnego koła sprawi że cały układ będzie jeszcze bardziej efektywny i czuły. Po wielu dniach i nocach wspólnej pracy z zespołem RoskShox, na świat przyszedł nowy Brain, który nie jest tylko zmodyfikowaną starszą generacją. W porównaniu z modelem 1.0  zdecydowanie lepiej reaguje na nierówności i dużo stabilniej tłumi wstrząsy. Zmodyfikowane i uproszczone zostało również połączenie z damperem przez co polepszył się przepływ oleju i sprawiło, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Niesamowita sztywność, technologia Brain oraz nowoczesna geometria to nie wszystko, ważnym czynnikiem jest też masa. Naszym celem było stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku że niska masa jest niezbędna do osiągnięcia tego celu. Większość rur w ramie została przeprojektowana, otrzymały bardziej proste kształty bez zbędnych załamań i gięć, a każdy element został przetestowany pod kątem reakcji na siły skręcające. Linki i pancerze zostały poprowadzone wewnątrz ramy co przyczynia się do zachowania czystej bryły Epica. Redukcja masy w stosunku do starszego modelu to aż 525 gramów.

system BRAIN - specialized epic comp carbon

 


 

Geometria 

Rozmiar S M L XL
BB Drop 38.9mm 38.9mm 38.9mm 38.9mm
BB Height 332mm 332mm 332mm 332mm
Bike Standover Height 371mm 371mm 371mm 371mm
Chainstay Length 438mm 438mm 438mm 438mm
Crank Length 170mm 175mm 175mm 175mm
Fork Length, Full 506mm 506mm 506mm 506mm
Fork Rake/Offset 42mm 42mm 42mm 42mm
Front Center 659mm 687mm 715mm 742mm
Handlebar Width 750mm 750mm 750mm 750mm
Head Tube Angle 69.5° 69.5° 69.5° 69.5°
Head Tube Length 95mm 105mm 120mm 140mm
Reach 408mm 433mm 456mm 475mm
Saddle Width 143mm 143mm 143mm 143mm
Seat Tube Angle 74.75° 74.75° 74.75° 74.75°
Seat Tube Length 400mm 434mm 470mm 520mm
Seatpost Length 350mm 400mm 400mm 400mm
Stack 588mm 597mm 611mm 630mm
Stem Length 60mm 70mm 80mm 90mm
Top Tube Length, Horizontal 568mm 596mm 623mm 647mm
Trail 94mm 94mm 94mm 94mm
Wheelbase 1094mm 1123mm 1151mm 1177mm

  

Dane techniczne

Płeć Mężczyzna
Amortyzacja w rowerze: FULL - rower w pełni amortyzowany
Płeć Mężczyzna
Amortyzator Powietrzny
Rozmiar koła 29"
Materiał Ramy Carbon
Mechanizm korbowy 1 rzędowy
Rodzaj Hamulca Tarczowe hydrauliczne
Wielkość skoku amotryzatora 100 mm
Amortyzator Tylni - Marka ROCKSHOX
Amortyzator przedni - Marka ROCKSHOX

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
CA Raty
Sklep internetowy Shoper.pl