Rower górski mtb Specialized Epic Comp EVO Gloss Rocket Red/Tarmac Black 2019

Dostępność: WYPRZEDANY
Cena: 14 199,00 zł 14199.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Rower górski mtb Specialized Epic Comp Epic EVO
Gloss Rocket Red/Tarmac Black 2019
 

Szczerze mówiąc, rodzinę EVO od zawsze kojarzyliśmy przede wszystkim z aluminium. Materiałem mocnym, sztywnym oraz (przynajmniej w naszych rowerach) lekkim. Uosabiającym wszystko, bez czego trudno wyobrazić sobie klasowego górala, takiego jak EVO. Wszystko fajnie, ale aluminiowy Epic Comp EVO? Naszym zdaniem to całkowicie logiczne połączenie, pozwalające z powodzeniem ścigać się pod górkę, cieszyć się jazdą po singletracku, a jednocześnie zaoszczędzić całkiem pokaźną sumkę. Przygotuj się - czeka Cię Epic-ka jazda!

Całe nasze biuro zastawione jest Epicami - ten z regulowaną sztycą, inny z szerszymi oponami, kierownicą, albo dłuższym widelcem. Na okrągło wypróbowujemy coraz to nowe warianty, by Epic był efektywny nie tylko w krótkich, intensywnych wyścigach, ale również na całodziennych, a nawet kilkudniowych zawodach i treningach. W którymś momencie dotarło do nas, że rower musi być gotów do startu od progu sklepu, bez konieczności wprowadzania zmian i modyfikacji. I taki rower zrobiliśmy.

Przyjrzyjmy się detalom. Po pierwsze, skok widelca wzrósł ze 100 do 120 mm. Korzyść jest podwójna - gładsze pokonywanie przeszkód i jeden stopień różnicy pochylenia przodu, które teraz wynosi 68,5º. Rower otrzymał regulowaną sztycę z zerowym przesunięciem, która daje kontrolę na zjazdach, ale w trakcie ostrej wspinaczki pozycjonuje siodełko nad suportem. Zwiększyliśmy również objętość opon, zakładając przyczepne Ground Control 2.3" na przód i sztywniejsze Fast Trak z ochroną ścian bocznych GRID na tył.

Epic EVO korzysta z technologii Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Znalezienie nowej, optymalnej pozycji wymagało setek godzin pracy naszego działu R&D. W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Sercem roweru jest rama ze stopu M5 spawana w technologii D'Aluisio Smartweld, polegającej na użyciu większej ilości materiału w najbardziej obciążanych spawach, dzięki czemu aluminiowa rama jest znacząco sztywniejsza na każdym łączeniu rur, ale zachowuje ugięcie w pionie. Po prostu ideał.

Osprzęt obejmuje 12-biegową grupę SRAM NX Eagle, hamulce SRAM Level TL oraz aluminiowe koła Roval Control.

  • Widelec RockShox Reba RL ze skokiem 120 mm oraz regulacją odbicia i kompresji skutecznie pochłania wyboje, kamienie i korzenie na szlaku.
  • 12-biegowy napęd grupy SRAM NX Eagle daje maksimum osiągów w przystępnej cenie.
  • Regulowana sztyca X-Fusion Manic pozwala zająć optymalną pozycję na zjazdach, a zerowe przesunięcie oznacza, że w trakcie wspinaczki środek ciężkości znajduje się bezpośrednio nad suportem.

  

PRZEZNACZENIE:  XC/Tour
 
MATERIAŁ (RAMA): M5 Aluminum

ROZMIARY RAM: S, M, L, XL
 


 SPECYFIKACJA Specialized Epic Comp Satin Black-Rocket Red

Rama - Specialized M5 Aluminum w/ D'Aluisio Smartweld Technology, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
Widelec - RockShox Reba RL 29, Motion Control damper, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 120mm of travel
Amortyzator - Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
Przednia piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
Tylna piasta - Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Szprychy - DT Swiss Industry
Obręcze - Roval Control Alloy 29", 25mm internal width
Dętki - Standard, Presta valve
Przednia opona - Ground Control, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Tylna opona - Fast Trak, GRID casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Mechanizm korbowy - Truvativ STYLO, DUB
Wieńce - SRAM Eagle, 32T
Suport - SRAM DUB, threaded BB
Manetki - Sram NX Eagle, trigger, 12-speed
Tylna przerzutka - SRAM NX Eagle, 12-speed
Kaseta - SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
Łańcuch - SRAM NX Eagle, 12-speed
Przedni hamulec - SRAM Level TL, hydraulic disc
Tylny hamulec - SRAM Level TL, hydraulic disc
Kierownica - Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
Chwyty kierownicy - Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek - Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło - Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca - X-Fusion manic, 30.9mm, (S: 100mm, M-XL: 125mm)
Zacisk sztycy - Alloy, 34.9mm
Pedały - Specialized Dirt

 

System BRAIN 2.0

Świat zawieszenia wywrócił się do góry nogami, kiedy dekadę temu pojawił się system Brain. Był to, i nadal jest, jedyny system zawieszenia zdolny do rozróżnienia zachowania kolarza i rodzaju nawierzchni. Brain zachowuje sztywność na gładkim terenie a kiedy napotka na swojej drodze nierówności, odblokowuje się pochłaniając siłę uderzenia. Czasy blokad, dodatkowych kabli, manetek i zjeżdżania na zablokowanym amortyzatorze z powodu zapominalstwa dawno przeminęły. Brain myśli za Ciebie.

Brain 2.0 został stworzony na podstawie świetnych rozwiązań poprzedników. Przesunięcie Braina w tył, gdzie znajduje się moment bezwładności, pozwoliło na stworzenie najbardziej responsywnego systemu. Nowym układ i przeprojektowana ścieżka przepływu oleju zapewnia jeszcze większą kontrolę wydajności tłumienia i reakcje na uderzenie.

Później przyszła kolej na nową odsłonę technologii Brain – Brain 2.0. Wersja pierwsza już całkowicie zrewolucjonizowała amortyzację w rowerach, eliminując kilka odwiecznych problemów. Konstrukcja ta wygrywała kolejne zawody i zapracowała na pozycję lidera w dziedzinie innowacyjności zawieszenia, lecz mimo to wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Prawa fizyki podpowiadały, że przeniesienie zaworu w okolice osi tylnego koła sprawi że cały układ będzie jeszcze bardziej efektywny i czuły. Po wielu dniach i nocach wspólnej pracy z zespołem RoskShox, na świat przyszedł nowy Brain, który nie jest tylko zmodyfikowaną starszą generacją. W porównaniu z modelem 1.0  zdecydowanie lepiej reaguje na nierówności i dużo stabilniej tłumi wstrząsy. Zmodyfikowane i uproszczone zostało również połączenie z damperem przez co polepszył się przepływ oleju i sprawiło, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Niesamowita sztywność, technologia Brain oraz nowoczesna geometria to nie wszystko, ważnym czynnikiem jest też masa. Naszym celem było stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku że niska masa jest niezbędna do osiągnięcia tego celu. Większość rur w ramie została przeprojektowana, otrzymały bardziej proste kształty bez zbędnych załamań i gięć, a każdy element został przetestowany pod kątem reakcji na siły skręcające. Linki i pancerze zostały poprowadzone wewnątrz ramy co przyczynia się do zachowania czystej bryły Epica. Redukcja masy w stosunku do starszego modelu to aż 525 gramów.

system BRAIN - specialized epic comp carbon

 


 

Geometria Specialized Epic Comp Epic Comp Epic EVO 
Gloss Rocket Red/Tarmac Black
  

Rozmiar S M L XL
BB Drop 32mm 32mm 32mm 32mm
BB Height 340mm 340mm 340mm 340mm
Bike Standover Height 772mm 777mm 782mm 804mm
Chainstay Length 438mm 438mm 438mm 438mm
Crank Length 170mm 175mm 175mm 175mm
Fork Length, Full 526mm 526mm 526mm 526mm
Fork Rake/Offset 43mm 43mm 43mm 43mm
Front Center 667mm 695mm 723mm 749mm
Handlebar Width 750mm 750mm 750mm 750mm
Head Tube Angle 68.5° 68.5° 68.5° 68.5°
Head Tube Length 95mm 105mm 120mm 140mm
Reach 398mm 423mm 446mm 465mm
Saddle Width 143mm 143mm 143mm 143mm
Seat Tube Angle 73.8° 73.8° 73.8° 73.8°
Seat Tube Length 400mm 434mm 470mm 520mm
Seatpost Length 361MM 411MM 411MM 411MM
Stack 595mm 605mm 619mm 638mm
Stem Length 60mm 70mm 80mm 80mm
Top Tube Length, Horizontal 571mm 599mm 626mm 650mm
Trail 99mm 99mm 99mm 99mm
Wheelbase 1103mm 1132mm 1159mm 1186mm

  

Dane techniczne

Płeć Mężczyzna
Amortyzacja w rowerze: FULL - rower w pełni amortyzowany
Płeć Mężczyzna
Amortyzator Powietrzny
Rozmiar koła 29"
Materiał Ramy Aluminium
Mechanizm korbowy 1 rzędowy
Rodzaj Hamulca Tarczowe hydrauliczne
Wielkość skoku amotryzatora 120 mm
Amortyzator Tylni - Marka ROCKSHOX
Amortyzator przedni - Marka ROCKSHOX

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl