Rower Specialized Epic Evo Expert Gloss Redwood / Smoke 29" 2021
Opis
Rower Specialized Epic Evo Expert Gloss Redwood / Smoke 29" 2021
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowej serii Epic 2021 zajrzyj do opisu pod geometrią. Tam czekają na Ciebie nowe SPECjalności.
~Szukasz sprzętu, który równie dobrze sprawdza się na sprintach i podjazdach? Oto on: Epic EVO Expert.
~Stroma wspinaczka, po niej ostry zjazd, a pod Tobą Epic EVO Expert, łączący znakomitą sterowność, wydajną geometrię i maksymalną efektywność pedałowania. Nie musisz już wybierać, czy jazda ma być przyjemna, czy szybka.
~Choć Epic w wersji EVO ma pozornie niewiele większy skok zawieszenia (20 milimetrów z przodu i 10 milimetrów z tyłu) od zwykłego Epica, włożyliśmy naprawdę sporo wysiłku w to, aby różnica ta była odczuwalna od pierwszych do ostatnich metrów singletracku.
~Nowe zawieszenie Epica nie straciło nic z efektywności znanej ze standardowej wersji, a jego kinematyka została idealnie zgrana z indywidualnie opracowaną przednią i tylną amortyzacją Rx XC Tune. Dzięki temu każdy milimetr skoku wykorzystywany jest do maksimum, a efekt "przysiadania" został praktycznie wyeliminowany, by praca amortyzacji nie miała żadnego wpływu na efektywność pedałowania.
~Epic zawsze doskonale sobie radził z pokonywaniem zakrętów, a Epic EVO wyciska absolutne maksimum wydajności z geometrii Progressive XC. Jest również najwszechstronniejszym z Epiców - dzięki łącznikowi tylnego zawieszenia Flip-Chip można w prosty sposób zmienić kąt główki ramy i wysokość suportu i dopasować reakcje Epic EVO do swoich oczekiwań.
~Grupa SRAM X01 Eagle to klasa sama w sobie, podobnie jak widelec RockShox SID Select+ z tłumieniem Charger 2 RL, który pozwala łagodnie wylądować po każdym skoku.
Mocne strony Specialized Epic Evo Expert
- Orzełek czy reszka? Wystarczy obrócić łącznik Flip-Chip, aby zmienić charakterystykę karbonowej ramy FACT 11m i dostosować ją do swoich potrzeb.
- Sztyca X-Fusion Manic daje niemal nieograniczony zakres regulacji za pomocą niewielkiej manetki, która intuicyjnie znajdziesz na kierownicy, kiedy zacznie robić się gorąco.
- Ręcznie składane koła Roval Control Carbon to legenda zawodów Pucharu Świata - z nowoczesną obręczą bez rantu o średnicy wewnętrznej 25 mm są lekkie, mocne i wytrzymałe, co przekłada się na znakomite wrażenia z jazdy.
- Za przednią amortyzację odpowiada widelec RockShox SID Select+ ze skokiem 120 mm oraz tłumikiem Charger 2 RL. Dwupozycyjna regulacja kompresji zwiększa efektywność pedałowania, a sprężyna DebonAir jest łatwa w regulacji i pracuje stabilnie w całym zakresie skoku.
MATERIAŁ RAMY: Carbon
ROZMIARY RAM: XS, S, M, L, XL
Specyfikacja Specialized Epic Evo Expert
RAMA
Rama: FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel
SWAT: SWAT EMT Cage-Mount Tool
Zacisk sztycy: Specialized Alloy, 34.9mm
ZAWIESZENIE
Damper: RockShox SID LUXE Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190x40mm
Widelec: Rockshox SID Select+, Charger 2 RL Damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 120mm Travel
KOKPIT
Kierownica: Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
Mostek: Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Chwyty kierownicy: Specialized Trail Grips
Siodło: Body Geometry Power Sport, hollow Cr-Mo rails
Sztyca: X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, XS-SM: 100mm travel, M: 125mm travel, L-XL: 150mm travel
HAMULCE
Przedni hamulec: SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc
Tylny hamulec: SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc
NAPĘD
Manetki: SRAM X01 Eagle, trigger, 12-speed
Przednia przerzutka: -
Tylna przerzutka: SRAM X01 Eagle, 12-speed
Kaseta: SRAM XG-1275 Eagle, 12-speed, 10-50t
Mechanizm korbowy: SRAM X1 Eagle, DUB, 32t, XS: 165mm, SM: 170mm, M-XL: 175mm
Wieńce: SRAM Eagle Alloy 32T Direct mount
Suport: SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded
Łańcuch: SRAM GX Eagle, 12-speed
KOŁA & OPONY
Obręcze: Roval Control Carbon, 25mm internal width, Zero bead hook, Tubeless ready, 28h
Przednia piasta: ST Swiss 350, 15x110mm spacing, Torque caps, 6-bolt, 28h
Tylna piasta: ST Swiss 350, Star Ratchet, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
Szprychy: DT Swiss Competition Race
Przednia opona: Ground Control, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Tylna opona: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
Dętki: Presta, 60mm valve
AKCESORIA
Pedały: -
* Specyfikacja może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
CRANK LENGTH | 165 | 170 | 175 | 175 | 175 |
STEM LENGTH | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
SEATPOST LENGTH | 310 | 361 | 361 | 425 | 425 |
SADDLE WIDTH | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm |
HANDLEBAR WIDTH | 750mm | 750mm | 750mm | 750mm | 750mm |
REACH | 380mm | 406mm | 436mm | 460mm | 485mm |
STACK | 603mm | 593mm | 597mm | 611mm | 629mm |
WHEELBASE | 1106mm | 1132mm | 1164mm | 1194mm | 1227mm |
CHAINSTAY LENGTH | 438mm | 438mm | 438mm | 438mm | 438mm |
FRONT CENTER | 672mm | 697mm | 729mm | 759mm | 792mm |
BB DROP | 46mm | 36mm | 36mm | 36mm | 36mm |
BB HEIGHT | 326mm | 336mm | 336mm | 336mm | 336mm |
SEAT TUBE ANGLE | 75.5° | 74.8° | 74.5° | 74.5° | 74.5° |
HEAD TUBE ANGLE | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° |
SEAT TUBE LENGTH | 375mm | 400mm | 430mm | 470mm | 520mm |
HEAD TUBE LENGTH | 95mm | 95mm | 100mm | 115mm | 135mm |
BIKE STANDOVER HEIGHT | 760mm | 779mm | 781mm | 793mm | 804mm |
FORK RAKE/OFFSET | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
FORK LENGTH, FULL | 530mm | 530mm | 530mm | 530mm | 530mm |
TRAIL | 114mm | 114mm | 114mm | 114mm | 114mm |
Nowe SPECjalności !
Epic
Drodzy Klienci ! Właśnie patrzycie na najszybszy rower XC na świecie - owoc miłości do prędkości. Na nowo zaprojektowane modele Epica kontynuują tradycję roweru odnoszącego najwięcej sukcesów w historii Pucharów Świata XC. Specialized Epic to bezkonkurencyjne połączenie efektywności pedałowania, niskiej masy i zwrotności. Dalej jest jeszcze lepiej...
Od chwili, gdy Ned Overend stanął na linii startu z pierwszym w pełni amortyzowanym rowerem Specialized XC, Epic dowiózł na szczytowe miejsce podium więcej zawodników niż jakikolwiek inny rower cross country w historii. Teraz, z wytrzymalszym, sprytniejszym i bardziej czułym Brainem oraz sztywniejszą i lżejszą ramą, nowa rakieta pod nazwą Epic skraca dystans między linią startu i zwycięstwem. Zupełnie nowy amortyzator Brain daje Epicowi sztywniejszą platformę, lepsze prowadzenie w wymagającym terenie oraz płynniejsze przejście między poszczególnymi trybami. Jednocześnie to najodporniejszy Brain w historii firmy Specialized. Jest tak wytrzymały, że nie tylko przedłużono odstępy między kolejnymi serwisami, ale również zapewniono dla każdego nowego właściciela Epica dwa roczne serwisy Brainu w cenie roweru. Ale czym jest Brain ... ? O tym troszkę niżej.
System Brain to patent Specialized. Współpracuje on z zastosowanymi w rowerach amortyzatorami Rock Shox. Czy znasz to uczucie kiedy jesteś w terenie i w zależności od nawierzchni musisz blokować amortyzator ? Teraz już możesz o tym zapomnieć. Brain to system bezwładnościowy, który ma za zadanie rozpoznawać kiedy rower jedzie po równej nawierzchni, a kiedy po wybojach. W zależności od tego usztywni zawieszenie, a gdy rozpozna nierówności pozwoli ugiąć się amortyzatorom. Dzięki temu rower nie posiada żadnych manualnych blokad, którymi steruje się z kierownicy. System Brain znajduje się za tylną osią. Dzięki temu poprawiono umiejscowienie zacisku tylnego hamulca. Teraz zawieszenie pracuje jeszcze lepiej.
Epic Evo
Przekroczyć linię mety jako pierwszy... to nie jedyny sposób, w jaki można celebrować prędkość. Jeśli chcecie sprintować na kreskę na trailach i poskramiać niekończące się single tracki bez miłosierdzia, to Epic EVO ze swoją szybkością, dopracowanym zawieszeniem, większym skokiem i udoskonaloną geometrią będzie Waszym najlepszym kompanem.
Zarówno nowy Epic, jak i Epic EVO, posiadają dłuższą, niższą i bardziej pochyloną geometrię. Epic EVO przesuwa tę nową geometrię jeszcze o krok dalej dzięki kątowi główki ramy 66,5 stopnia. Flip-Chip to zmienna geometria, która domyślnie jest ustawiona na pozycję low. Odwrócenie flip-chipa umożliwia wyostrzenie kąta do 67 stopni i podniesienie suportu o 6 mm. Ponadto każdy model Epica EVO został wyposażony w przedni amortyzator, tym razem bez tłumika Brain, z szytymi na miarę ustawieniami Rx-Tune, co zapewni jeszcze więcej wrażeń podczas single trackowych wojaży.
Nowe koła Roval Control zbudowane na karbonowych obręczach z odchudzonymi piastami to debiut jednych z najlżejszych kół na rynku rowerów górskich. Z pewnością zapewnią Ci szybką jazdę.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.